دلایل موفقیت شرکت تسلا

5/5 - (5 امتیاز)

مقدمه :
هدف تسلا موتورز ایجاد انقلابی در بازار خودرو با ایجاد خودروی الکتریکی بود. تسلا تقریباً سریعتر از هر شرکت دیگری در تاریخ تجارت به موفقیت رسیده است . تسلا می‌خواست خودروهای الکتریکی بسازد که راحت‌تر ، مایل ‌های بهتر و کیفیت بالاتری نسبت به خودرو های موجود در بازار داشته باشند .

تسلا یکی از بزرگترین نام های جهان است . این شرکت به عنوان یکی از موفق ترین تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی شناخته شده است. اگرچه تسلا ارتباط نزدیکی با ایلان ماسک بسیار موفق دارد، اما او بنیانگذار اصلی شرکت نبود. بنابراین، بیایید نگاهی بیندازیم به اینکه چه کسی تسلا را تأسیس کرد و ماسک چه نقشی داشت.

دلایل موفقیت شرکت تسلا Tesla چینود chinod

تاریخچه تسلا :

تسلا تقریباً سریع‌ تر از هر شرکت دیگری در تاریخ کسب‌ و کار به موفقیت رسیده است ، و از زمان تأسیس خود در سال 2003 به یک تجارت بزرگ تبدیل شده است که طولانی‌ ترین مدیر اجرایی آن را به یکی از ثروتمندترین مردان جهان تبدیل کرده است .

این شرکت که با نام تسلا موتورز شروع به کار کرد ، به دنبال ایجاد انقلابی در بازار خودرو با ایجاد خودروهای الکتریکی بود که می‌توانست مصرف‌کننده پسند باشد و پایداری بازار حمل و نقل را افزایش دهد . پس از نامگذاری ایلان ماسک به عنوان مدیرعامل خود در سال 2008 ، این شرکت شروع به گسترش سبد خود کرد و بیشتر به سمت تولید انرژی پاک و مزارع خورشیدی حرکت کرد .

امروزه این شرکت به فروش خودرو های الکتریکی ادامه می دهد و به دلیل موفقیت در این زمینه شناخته شده است ، با این حال، به لطف خرید ها و تولید و نوآوری خود ، تسلا بیشتر در زمینه تولید و ذخیره انرژی پاک ، از جمله باتری‌ها ، موفق شده است .

علاوه بر این ، این شرکت درگیر تجارت گسترده خرید و فروش اعتبارات مالیاتی شده است و از آن پول برای کسب سود استفاده می کند و بیشتر در یک بازار ثانویه محبوب شرکت می کند .

دلایل موفقیت شرکت تسلا Tesla چینود chinod

تاسیس تسلا چگونه اتفاق افتاد ؟

ایده تاسیس تسلا ساده بود : تسلا با مهندسانی که می خواستند روش ساخت خودرو ها را تغییر دهند ، ایجاد شد . این دو مهندس – مارتین ابرهارد و مارک تارپنینگ – شرکت را در 1 ژوئیه 2003 تأسیس کردند . این شرکت در ابتدا تسلا موتورز نام داشت و دارای لوگویی بسیار متفاوت با لوگو امروزش بود .

ابرهارد و تارپنینگ می‌خواستند خودرو های الکتریکی بسازند که راحت‌تر ، مایل ‌های بهتر و کیفیت بالاتری نسبت به خودرو هایی که در حال حاضر توسط رقبایشان تولید می‌شوند ، داشته باشند . زمانی که این شرکت در ابتدا تأسیس شد ، ابرهارد مدیر عامل شرکت بود و تارپنینگ به عنوان معاون مهندسی فعالیت می کرد .

ایده ایجاد این شرکت تا حد زیادی بر اساس یکی از رقبای آن ها به نام جنرال موتورز بود که از سال 1996 تا 1999 یک خط تولید خودرو های برقی را راه اندازی کرد .

مانند بسیاری از شرکت های فناوری ، تسلا موتورز به دنبال سرمایه گذاری خصوصی و سرمایه گذاری در شرکت خود بود . یکی از اولین و بزرگترین سهامداران آن ها ایلان ماسک بود . البته تسلا مهمترین جنبه شغلی بسیاری از مردان درگیر با آن ، از جمله ماسک ، خواهد بود .

دلایل موفقیت شرکت تسلا Tesla چینود chinod

تسلا در طول سال ها :

سال های اولیه : 2003 – 2006
در سال 2003، ایان رایت به ابرهارد و تارپنینگ در تسلا پیوست . این سه نفر سپس در سال 2004 به دنبال سرمایه گذاری برای تسلا بودند . ایلان ماسک یکی از اولین سرمایه گذاران و همچنین یکی از بزرگترین سرمایه گذاران تسلا شد .

در فوریه 2004 او 6.5 میلیون دلار از کل 7.5 میلیون دلاری را که تسلا دریافت کرد سرمایه گذاری کرد و متعاقباً رئیس هیئت مدیره تسلا شد . جی بی استرابل در می 2004 به تسلا پیوست و در نهایت در سال 2009 به همراه ابرهارد ، تارپنینگ ، رایت و ماسک به عنوان یکی از بنیانگذاران تسلا طبقه بندی شد .

 

لینک اختصاصی چینود

لینک امور آموزشی و فرهنگی و هنری

Fateme-Riyahi

نمایش لینک

 

در سال 2005 ، ایلان ماسک در خط مقدم دور دوم سرمایه گذاری تسلا قرار داشت که این بار به دنبال سرمایه گذاری 13 میلیون دلاری بود . او دوباره در می 2006 دور سوم را رهبری کرد و تسلا به دنبال سرمایه گذاری 40 میلیون دلاری بود . این بار تسلا از بنیانگذاران گوگل و رئیس سابق eBay و دیگران کمک مالی دریافت کرد .

دلایل موفقیت شرکت تسلا Tesla چینود chinod

رودستر و ایلان ماسک : 2006 – 2009

رودستر – اولین خودروی برقی این شرکت – در سال 2006 معرفی شد . تا این لحظه ، این شرکت برای فعالیت کاملاً به سرمایه گذاری خطرپذیر وابسته بود و این اولین بار بود که آن ها محصولی را پیشنهاد کردند که واقعاً می توانست سود آور باشد .

رودستر به دلیل کاربردی بودنش قابل توجه بود : می‌توان آن را به عنوان یک خودروی معمولی برای هرکسی که به مدلی سازگار تر از نظر زیست ‌محیطی علاقه‌مند بود ، استفاده کرد . مدلی که بیشتر به سمت استفاده از انرژی پاک به جای سوخت ‌های فسیلی سوق داده شود .

باتری مورد استفاده در خودرو های رودستر قابل شارژ بود و به کاربران این امکان را می داد که مسافت های زیادی را با سرعت بالا بدون نیاز به شارژ مجدد طی کنند . تولید رودستر در سال جاری آغاز شد .

تسلا در سال 2008 : با این حال ، همه چیز در تسلا خوب نبود و مشاغل بنیانگذاران شروع به تغییر کرد . هیئت مدیره شرکت در سال 2007 از ابرهارد خواست استعفا دهد . او به سمت دیگری منتقل شد اما در ژانویه 2008 شرکت را ترک کرد . تارپنینگ نیز در همان ماه از این کار پیروی کرد . ابرهارد بعداً از ماسک به دلیل دخالت او در تغییر رهبری شکایت کرد .

در دسامبر 2007 ، Ze’ev Drori مدیرعامل دائمی این شرکت شد ، اما این مدت طول نکشید و ماسک در سال 2008 مدیرعامل شد . با این حال ، تا سال 2009 ، این شرکت مبالغ هنگفتی جمع آوری کرده بود و شروع به تولید خودرو کرد. همچنین 465 میلیون دلار وام از دولت ایالات متحده دریافت کرد .

دلایل موفقیت شرکت تسلا Tesla چینود chinod

اولین محصول تسلا :

تسلا مدل S

تسلا مدل S اولین بار در سال 2012 تولید شد و رکورد های فروش زیادی را شکست.
تسلا در سال 2010 پس از عرضه اولیه عمومی که موفقیت بزرگی بود، وارد بازار سهام ایالات متحده شد

در این دوره زمانی ، این شرکت همچنین تولید را در کارخانه تسلا کالیفرنیا آغاز کرد . در سال 2012 ، تولید رودستر را متوقف کرد و به جدیدترین خودروی خود ، مدل S که به عنوان یک سدان لوکس معرفی می شد ، نقل مکان کرد . مدل S رکورد های فروش متعددی را خواهد شکست .

در سال 2014 ، تسلا شروع به کار بر روی پروژه ای کرد که هنوز در حال توسعه است ، خلبان خودکار آن ، که برای سفر بدون کنترل راننده طراحی شده است . در سال 2015 ، تسلا همچنین شروع به تولید مدل X کرد ، یک SUV لوکس که کاملاً الکتریکی نیز بود .

یک بازار در حال گسترش : 2016 – اکنون
تمرکز تسلا در سال 2016 زمانی که این شرکت SolarCity را خریداری کرد ، شروع به گسترش کرد و تبدیل به شرکتی که در زمینه انرژی خورشیدی فعالیت دارد شد . با انجام این کار ، تسلا به طور رسمی وارد بازار انرژی پاک و باتری شد و شروع به تولید مستقیم محصولاتی در این زمینه کرد . این همچنین به تسلا برتری داخلی نسبت به بسیاری از رقبای خود داد ، زیرا اکنون می تواند مستقیماً بسیاری از تجهیزات خود را بسازد .

بخوانید و بدانید :  تاریخچه ورزش کشتی

در سال 2017 ، تسلا موتورز رسماً به تسلا تبدیل شد ، که نشان دهنده این واقعیت است که تمرکز شرکت فراتر از خودروهای الکتریکی است . لوگوی خود را نیز تغییر داد . سال 2017 نیز شاهد ظهور سدان مدل 3 بود که از مشکلات و تأخیر های تولید زیادی رنج می برد .

دلایل موفقیت شرکت تسلا Tesla چینود chinod

مهم ترین اختراعات تسلا

رودستر
رودستر اولین خودروی تسلا بود . نسخه‌ های متعددی از این خودرو وجود داشت ، از جمله نمونه‌ هایی که در سال‌های 2007 ، 2011 و 2013 تولید شدند . نسل دوم این خودرو در سال 2017 معرفی شد ، نسلی که ظاهراً می‌تواند 0 – 60 را در 1.9 ثانیه به دست آورد . با این حال ، نسل دوم این خودرو با تاخیر های متعددی مواجه شده است ، به طوری که نسخه جدید تا زمانی در سال 2023 انتظار نمی رود .

مدل S ، X، 3 و Y
پس از رودستر ، تسلا چهار مدل جدید تولید کرد : مدل S ، X، 3 و Y. این خودرو ها همه جایگاه ‌های مختلفی را اشغال می‌کنند :

مدل S یک سدان لوکس است .
مدل 3 یک سدان مقرون به صرفه تر است ، اگرچه هنوز هم قیمتی بالاتر از خودروی متوسط در ایالات متحده دارد .

مدل X گران تر است و ویژگی های یک SUV معمولی را دارد .
مدل Y یک SUV جمع و جور با طراحی بسیار آینده نگر است .

اکثر شرکت‌ های خودرو سازی بسیار بیش از پنج مدل تولید کرده‌اند ، با این حال تسلا تولید نکرده است ، و همچنان به باارزش‌ ترین شرکت خودرو سازی در تمام دوران تبدیل شده است ، و از نظر ارزش بازار بسیار از رقبای خود پیشی گرفته است .

خرید از تسلا :

خرید تسلا را می توان به یکی از دو روش انجام داد . ابتدا ، کاربران می توانند این کار را از طریق اینترنت انجام دهند و سفارش دهند یک تسلا به خانه آن ها تحویل داده شود .

آن ها همچنین می توانند تسلا را در هر تعداد نمایندگی که در سراسر کشور واقع شده اند خریداری کنند . برخلاف بسیاری از رقبای خود ، تسلا مکان‌ های متعددی دارد که در مکان‌ های سنتی‌ تر خرده ‌فروشی مانند مراکز خرید قرار دارند .

البته این امکانات بیشتر در مراکز خرید رده بالا قرار دارند . همچنین بازاری برای تسلا های دست دوم وجود دارد و می توان آن ها را مستقیماً از وب سایت تسلا خریداری کرد.

تسلا به کاربران این امکان را می دهد که برای خرید یکی از خودرو های خود هزینه های مالی خود را تامین کنند . این را می توان با وام سه تا شش ساله انجام داد . همچنین تسلا را می توان برای دو تا سه سال اجاره کرد .

مانند هر برنامه تامین مالی ، وام های تسلا نیاز به بررسی اعتبار دارند .

دلایل موفقیت شرکت تسلا Tesla چینود chinod

تسلا چگونه درآمد کسب می کند ؟

ایستگاه شارژ تسلا :
تسلا همچنان بخش بزرگی از پول خود را از فروش خودرو های الکتریکی خود به دست می آورد .

تسلا در درجه اول از طریق تولید و فروش خودرو های الکتریکی خود درآمد کسب می کند . تنها در سال 2022 ، 71.46 میلیارد دلار از درآمد 81.46 میلیارد دلاری خود را از فروش خودروهای الکتریکی خود ( تقریباً 88٪ ) به دست آورد . با این حال ، اخیراً مراکز سود خود را گسترش داده است .

تسلا همچنین اعتبارات مالیاتی که از طرف دولت اعطا شده است را در بازار ثانویه می فروشد . این فروش ها در واقع به تسلا کمک کرد تا اولین سود خود را در جولای 2021 کسب کند . تسلا همچنین از انرژی خود درآمد ایجاد می کند.

خرید های تسلا :

تسلا با ادامه رشد ارزش بازار ، خرید های زیادی انجام داده است . به طور معمول ، این خرید ها در خدمت خرید رقبا نبوده است ، بلکه در عوض به تسلا جای پایی در یک صنعت جدید می دهد و تخصص بیشتری را برای شرکت فراهم می کند .

SolarCity

در آگوست 2016 ، تسلا اعلام کرد که برای خرید SolarCity به مبلغ 2.6 میلیارد دلار به توافق رسیده است . این فروش به تسلا اجازه می دهد تا مستقیماً وارد تجارت تولید انرژی شود و از تولید SolarCity مستقیماً با فناوری ذخیره انرژی خود استفاده کند . تسلا گفته است که انتظار دارد در سال اول فروش 150 دلار پس انداز کند .

اتوماسیون گرومن :

تسلا در ژانویه 2017 ، Grohmann Automation – از زمان تغییر نام به Tesla Grohmann Automation – خریداری کرد . هدف از خرید این بود که تسلا امکانات اتوماسیون خود را به عنوان بخشی از تلاش‌ هایش برای ایجاد یک وسیله نقلیه تمام اتوماتیک بسازد . قیمت خرید 109.5 میلیون دلار بود .

مسائل SEC :

شاید بدنام ترین دوره تصدی ایلان ماسک به عنوان رئیس هیئت مدیره تسلا در آگوست 2018 رخ داد ، زمانی که ماسک توییت کرد که در نظر دارد تسلا را خصوصی کند که ارزش سهام به 420 دلار در هر سهم رسید . او همچنین در توییتی نوشت که برای انجام این کار بودجه تعیین کرده است .

چنین بودجه ای وجود نداشت و برنامه ریزی در بهترین حالت در مراحل اولیه بود . این توییت ‌ها قیمت سهام تسلا را افزایش داد و کمیسیون SEC دریافت که توییت‌ های ماسک قانون را نقض می‌ کند .

در نتیجه، ماسک و تسلا 20 میلیون دلار جریمه پرداخت کردند ، به توافق رسیدند که هر اظهاراتی که ماسک در مورد این شرکت می‌ کند ابتدا از طریق وکیل ها بررسی شود . با این حال ، او مدیرعامل باقی ماند . با وجود این ، ماسک هرگز هیچ تخلفی را به عنوان بخشی از توافق اعتراف نکرد .

دعاوی حقوقی :

تسلا با بیش از 1000 پرونده قضایی در مورد طیف وسیعی از مسائل، از جمله نقض اطلاعات ، شرایط کارگران ، مشکلات تولید ، محصولات معیوب ، مرگ‌های ناشی از خلبان ‌های خودکار و موارد دیگر مواجه شد .

شکایت مارتین ابرهارد از تسلا :

یکی از شکایت‌ها از سوی مارتین ابرهارد ، بنیان‌گذار و مدیرعامل تسلا انجام شد. ابرهارد پس از برکناری خود در سال 2008 ، از تسلا و ماسک شکایت کرد و استدلال کرد که شرکت و خود ماسک در مورد دلایل جدایی آن ها دروغ گفته اند و به ابرهارد و شغل بسیاری دیگر که درگیر بوده اند ، آسیب جدی وارد کرده اند .

تولید محتوا چینود

 

 

مطالب مرتبط

 

بنر معرفی لینک چینود chinod link
5 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها