به نام خدا
دلایل موفقیت شرکت لویی ویتون،LV :
چرا لویی ویتون، LV موفق شد:
دلایل موفقیت شرکت لویی ویتون،LV : می توان گفت لویی ویتون به زبان فرانسه ( Louis Vuitton ) که به اختصار ال وی نیز خوانده میشود . یک شرکت لوکس و خانه مد فرانسوی می باشد، که در سال 1854 توسط طراح فرانسوی لویی ویتون تأسیس شده است. این شرکت طیف وسیعی از کالاهای لوکس را تولید و ارائه مینماید،که این محصولات شامل:
کالاهای چرمی، لباسهای آماده، کفش، ساعت، طلا و جواهر، لوازم جانبی، عینک آفتابی، انواع کیف و چمدان، نوشتافزار ،کتاب و… برای معرفی و آشنایی بیشتر با یکی از شرکت های معروف و برند های جهانی با گزیده همراه باشید.
تاریخچه ی لویی ویتون از پیدایش تا به امروز:
گفته می شود این شرکت در سال 1854 توسط طراح جوان فرانسه ای تأسیس شد، او با ساختن چمدان، کیف،ساک سفری و وسایل مورد نیاز مسافرت، نام خود را بر سر زبانها انداخت، چرا که در آن زمان، تنها اشخاص بسیار ثروتمند جامعه توانایی مالی رفتن به سفر در تعطیلات را داشتند.در سال 1892، طراح معروف درگذشت و مدیریت شرکت به پسرش واگذار شد.
پس از مرگ پدر، جورج ویتون با شرکت کردن در نمایشگاه جهانی شیکاگو در 1893، مبارزاتی را برای تبدیل کردن شرکت، به یک شرکت جهانی آغاز نمود، و در سال 1896، شرکت طرح افسانهای خود را بیرون داد و امتیاز آن را در سراسر دنیا ثبت نمود.
همچنین این شرکت بین سالهای 1936 تا 2000 میلادی، شکل و مدل چرم خود را در تمامی محصولاتش از کیف پولهای کوچک، تا چمدانهای بزرگ استفاده نمود، ولیکن برای توسعه تولید، در سال 1959جنس چرم استفاده شده در محصولاتش را قدری نرمتر کرد، تا استفاده از کیف پولها و کیفهای دستی، آسانتر شود،سال 1987، سال به وجود آمدن الوامهاش بود.
در این سال لویی ویتون و 2 شرکت موئهاند شندون و هنسی برای تولید کالاهای مرغوب لوکس با هم ادغام شدند.
در سال 1988 و پس از این ادغام، سود حاصل از شرکت لویی ویتون معادل 49٪ درصد، بیشتر از سال قبل گزارش شد.گفته می شود با ورود به دهه 1990 ایو کارسل به عنوان مدیر الوی منصوب شد و در سال 1992 اولین فروشگاه این برند در چین، در پالاس هتل شهر پکن افتتاح شد و در سال ۱۹۹۷، لویی ویتون اولین کلکسیون نوشتافزارش را معرفی کرد.
در سال 1988 این شرکت، مارک جیکوبز را به عنوان مدیر هنری شرکت قرار داد.در سال 2004، لویی ویتون یکصد و پنجاهمین سال تأسیس خود را جشن گرفت، همچنین در همین سال فروشگاههایی در نیویورک، سائوپائولو، ژوهانسبورگ و شانگهای افتتاح شدند. در سال 2005، فروشگاه کمپس الیسیز خود، که یکی از بزرگترین فروشگاه جهان است را، بازگشایی نمود و در همین سال کلکسیون ساعت اسپیدی را وارد بازار کرد.
نام برند لویی از لویی ویتون:
جالب است بدانید برند LV نیز مانند بسیاری از برندهای مطرح دنیا توسط یک جوان کم سن و سال اما با استعداد تاسیس شده که در این مسیر با چالشها و مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده است. لویی ویلتون اکنون به عنوان یکی از ارزشمندترین برندهای لوکس دنیا شناخته میشود که ارزش آن در سال 2013 معادل 28.4 میلیارد دلار برآورد شده است.
(Louis Vuitton Malletier) در سال 1854 توسط یک جوان فرانسوی به نام لویی ویتون تاسیس شد. گفته می شود داستان شکل گیری این برند به زمان فرار لویی از خانه بازمیگردد که به دلیل فوت مادرش و آزار و اذیتهای نامادری خود تصمیم میگیرد که در سن 14 سالگی خانه را ترک کند و با پای پیاده خودش را به پاریس برساند.
لویی و خانوادهاش در یکی از روستاهای کوهستانی فرانسه زندگی میکردند و برای رسیدن به پاریس باید مسیر طولانی و دشواری را طی میکرد. لویی با مشقت بسیار این مسیر را پشت سر گذاشت و پس از 2 سال به پاریس رسید. البته در طول این مدت و در مسیر راه در آبادیهای بسیاری اطراق میکرد و برای تامین هزینه غذا و محل اقامت خود کارهای مختلفی انجام میداد.
لینک اختصاصی چینود
سرانجام در سن 16 سالگی به پاریس رسید و نزد فردی متخصص به نام موسیو مارشال به عنوان دستیار جعبه ساز مشغول به کار شد.مهارت جعبه سازی در آن زمان بسیار کاربردی و مهم بود زیرا چمدانها و ساکهای دستی معمولا کارایی و ظاهر چندان مناسب و کارآمدی نداشتند و بارهای مسافران به سختی حمل میشدند.
دلایل موفقیت شرکت لویی ویتون،LV
از این رو مسافران از جعبههای محکم و افراد حرفهای که بتوانند آنها را برایشان بسته بندی و حمل کنند بسیار استقبال میکردند. ساخت همین جعبهها، جرقه طراحی صنایع دستی و ساخت چمدان را در ذهن او شکل داد. البته در طول این مدت نیز طبقه اشرافی توجه ویژهای به لویی ویتون داشتند و او را به عنوان یک طراح کاربلد در زمینه بسته بندی و طراحی جعبه میشناختند.
لویی 17 سال در پاریس این کار را به صورت تخصصی و حرفهای انجام داد و با طبقه اشرافی جامعه در ارتباط بود تا اینکه ناپلئون بناپارت به عنوان سومین پادشاه فرانسه به صورت رسمی تاج گذاری کرد.
ملکه فرانسه لویی ویلتون را به دلیل شهرت در جعبه سازی به عنوان طراح و جعبه ساز شخصی خود به کار گرفت.
همین موضوع سبب شد تا با افراد بیشتری در طبقه اشرافی و ثروتمند آشنا شود و مورد توجه قرار گیرد و پس از چندین سال از موسیو مارشال جدا شد و مسیر جدیدی را برای زندگی خود انتخاب کرد.همچنین آن زمان تنها افراد مرفه و ثروتمند جامعه از جعبههای مخصوص بسته بندی برای حمل وسایل خود استفاده میکردند و همین موضوع باعث شد تا لویی ویلتون به فکر طراحی چمدان بیفتد.
چمدانهای آن زمان از کیفیت بالایی برخوردار نبودند و به همین دلیل لویی اولین چمدان خود را به صورت مستطیل شکل و با استفاده از کرباس تولید کرد که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد، آن چمدان نسبت به چمدانهای چرمی بسیار سبک و خوش دست بود و به راحتی حمل میشد.
چمدانهای لویی ویلتون تحول عظیمی در صنعت بسته بندی و باربری به وجود آورد و مورد توجه طیف گستردهای از اشراف زادگان قرار گرفت. این موفقیت بزرگ باعث شد تا ویلتون یک سال بعد کارآگاه تولیدی شخصی خودش را راه اندازی کند. برند لویی ویتون کار ساخت چمدان را با استخدام 20 کارمند به صورت رسمی آغاز کرد و چمدانهای متنوع بسیاری را به بازار عرضه نمود.
لویی روستا نشین دیگر صاحب برند لویی ویتون بود و خیلی سریع توانست کسب و کار خود را در پاریس گسترش دهد. این شرکت مسیر رشد و شکوفایی را بسیار سریع طی کرد و تعداد کارمندان آن در سال 1914 به 225 نفر رسید.
لوگو و اسم ال وی جهانی شد:
در سال 1885 نیز اولین فروشگاه رسمی خود را در خیابان آکسفورد لندن افتتاح کرد و برای آنکه سایر تولیدکنندگان از طرحهای چمدانهای او تقلید نکنند، از لوگو لویی ویتون رونمایی کرد و آن را به عنوان نشان تجاری اختصاصی خود بر روی تمام محصولاتش قرار داد. طرح برند لویی ویتون و چاپ آن بر روی چمدانها سبب شد تا افراد بسیاری این برند را به رسمیت بشناسند و از آن خرید کنند.
برند لویی ویتون در آن زمان دیگر در پاریس کاملا شناخته شده بود و به دلیل خلاقیت و نوآوری در طراحی محصولات به عنوان برندی مستقل و پرطرفدار به فعالیت خود در زمینه تولید چمدان ادامه داد.ورود جورج به کسب و کار پدرش انقلاب بزرگی در زمینه طراحی چمدانها به وجود آورد و با رونمایی از طرحی جدید توانست شوکی اساسی به بازار تولید و فروش چمدان وارد کند.
در دهه 1900 دزدی وسایل مسافران بسیار رواج پیدا کرده بود زیرا در آن زمان مسافران تمامی وسایل و اشیای قیمتی خود را در چمدانهایشان قرار میدادند. به همین خاطر مورد حمله سارقان قرار میگرفتند و پول و یا وسایل خود را از دست میدادند.
در این میان جورج ویتون به عنوان طراح برند لویی ویتون به فکر طراحی قفلهای محکم برای چمدانها افتاد و با تلاش بسیار و البته همراهی پدرش توانست قفلهای محکمی برای چمدانها طراحی کند. این قفلها در آن زمان با استقبال بسیار خوبی از سوی مصرف کنندگان مواجه شدند و برند لویی ویتون را باری دیگر به بر سر زبانها انداختند.
جالب است بدانید که تکنیک ساخت قفل برای چمدان از همان زمان مورد استفاده قرار گرفت و تا عصر حاضر نیز ادامه پیدا کرد.
از شکست تا پیروزی لویی ویتون LV :
هر شرکت موفقی شکست هایی را در مسیر توسعه خودش تجربه کرده در این باره نیز به دلیل محبوبیت طرح های لویی ویتون، بسیاری از چمدان سازها از طرح های او تقلید و چمدانهایی با طراحی مشابه به بازار عرضه کردند و این سرقت هنری باعث رنجش لویی ویتون میشد، تا اینکه این برند برای اینکه طراحی خودش را از برندهای دیگری که از او تقلید کرده بودند متمایز کند
ظاهر چمدان های خود را تغییر داد و از طرح راهراه قرمز و سفید برای طراحی چمدانها استفاده کرد،همچنین بعد از آن و در سال 1876، چمدانهای خود را با چهارخانههای کرم و قهوهای عرضه کرد و توانست موفقیت خود را ادامه دهد.
اما در سال 1870 جنگی بین فرانسه و پروس رخ داد که باعث شکست در حرفه لویی ویتون شد و کل کسب و کار او رو به نابودی رفت. اما با اتمام جنگ، لویی با روحیه جنگنده خود موفق شد دوباره کسب و کار خود را راه اندازی کند. او یک کارگاه جدید در مرکز پاریس راه اندازی کرد و تجارت وی حتی بزرگتر از قبل شد.
مطالب مرتبط