دلایل موفقیت شرکت بنز benz

5/5 - (1 امتیاز)

به نام خدا

تاریخچه ی مرسدس بنز از پیدایش تا به امروز :

باید گفت مرسدس بنز ( Mercedes-Benz ) یک شرکت خودرو سازی آلمانی می باشد ، از زیر مجموعه های آن مرسدس بنز گروپ است و در زمینه طراحی ، ساخت انواع خودروهای لوکس فعالیت دارد و همچنین ارائه خدمات مالی همچون لیزینگ و بیمه و نیز تعمیرات خودرو از امتیازات این شرکت معتبر است .( باید بدانید که کارخانه اصلی و دفتر مرکزی شرکت مرسدس بنز در شهر اشتوتگارت قرار دارد ) گفته می شود شرکت دایملر، موتورن ، گیزلشافت ( اختصار: د. ام. گ )در سال 1890 و توسط گوتلیب دایملر و ویلهلم مایباخ تأسیس شد. سپس در آوریل 1900 امیل یلنیک، تاجر و سرمایه‌ گذار معروف خودرو، طی یک قرارداد پیشنهادی معادل 550 هزار مارک آلمان را جهت طراحی خودرویی اسپرت به مایباخ پیشنهاد داد.

دلایل موفقیت شرکت بنز در چینود benz

باید بدانید که خودرو درخواستی یلینک به نوعی پیشرفته تر از خودرو های آن زمان بود ،در ادامه به دلیل علاقه بسیار یلینک به دخترش مرسدس یلنیک، نام او را برای خودروی خود انتخاب کرد و نخستین خودرو با برند دایملر-مرسدس پس موفقیت مایباخ در طراحی خودروی موردنظر یلینک تولید شد. شرکت دِ. اِم. گِ به دلیل موفقیت چشمگیر سری خودروهای مرسدس، این نام را برای همیشه برای خودروهای تولیدی خود حفظ کرد.

( باید بدانید که همکاری مایباخ با شرکت دایملر، پس از درگذشت گوتلیب دایملر تا سال 1907 ادامه یافت. ویلهلم مایباخ در 1909 شرکت خود را به همراه كنت فون زپلین تاسیس کرد ، او در زمینه ساخت موتورهای کشتی هوایی فعالیت کرد. همچنین مدیرعامل این شرکت از سال 1912 کارل مایباخ، پسر بزرگ ویلهلم بود و بعد از جنگ جهانی اول، شرکت مایباخ، به حوزه خودروسازی نیز روی آورد. در سال 1928 اولین خط تولید خودرو شرکت، توسط مایباخ راه‌اندازی شد. وی در ۲۹ دسامبر ۱۹۲۹ در اشتوتگارت درگذشت. او را به عنوان پادشاه طراحان می‌شناسند.

( نکته قابل توجه در سال 1926 شرکت دایملر-بنز از ادغام دو شرکت دایملر-موتورن-گیزلشافت ( د.ام.گ) و بنز اند سی تاسیس شد و در نهایت کارخانجات دو شرکت تولیدات خود را با برند مرسدس-بنز به بازار خودرو عرضه کردند و موفقیت های چشمگیری هم نصیبشان شد )

دلایل موفقیت شرکت بنز در چینود benz

نقطه بهم پیوستن گوتیپ دایملر و کارل بنز :

خیلی جالب است که این دو شخص بی خبر از یکدیگر به تلاش های خود برای اختراع و ساخت اتومبیل مشغول بودند . در سال 1886 کارل بنز در کارخانه کوچک خود با نام Benz & Cie در اشتوتگارت آلمان توانست اولین موتور درون‌سوز را تولید کند و سال 1888 او با سرمایه‌گذاری همسر خود (برتا بنز) توانست نخستین خودروی جهان را با نام Benz Patent Motorwagen را به ثبت برساند.

از سویی دیگر و به طور موازی دایملر در کمپانی کوچک خود به نام Daimler Motoren Gesellschaft یا همان DMG با همکاری و طراحی مایباخ، در سال 1901 توانست اولین خودروی خود را بسازد. گرچه عمر دایملر مجال نداد تا ثمره تلاش‌ های چند ساله خود را شاهد باشد، ولیکن پسران وی به همراه مایباخ باعث بقای این کمپانی شدند .

دلایل موفقیت شرکت بنز در چینود benz

اتحاد دو کمپانی و طرح لوگو ستاره سه پر :

در این زمینه می گویند که پس از اتحاد کمپانی‌ های مرسدس و بنز، پسران دایملر یادآور شدند که پدرشان همواره از یک ستاره به عنوان سمبل استفاده می‌ کرده و از میان طرح‌ های ستاره‌ های چهار پر و سه پر ارائه شده، مدیران کمپانی ستاره سه پر را به عنوان نماد و لوگوی این کمپانی انتخاب کردند . اکنون با مرور تاریخچه مرسدس بنز می‌ دانیم با آنکه این شرکت در سال 1926 تاسیس شد ،امروزه به یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ ترین برند های خودرو سازی در جهان تبدیل شده است.

 

لینک اختصاصی چینود

فرآوری داده ها فروشگاه آنلاین لینک

shop.chidon

نمایش لینک

 

اما پایه‌ گذاری این کارخانه سال‌ ها پیش از این صورت گرفته بود و تلاش‌ های مستمر دایملر، بنز و میباخ ، پایه‌ های قدرتمند این کمپانی را پی‌ ریزی کرده که خود یک امتیاز و برای کمپانی های دیگر الگو است . اگر آلمان را حاکم بی‌ چون و چرای خودرو سازی در جهان بدانیم، می‌ توان مرسدس بنز را حاکم این صنعت در آلمان دانست چرا که این کمپانی اکنون بیش از 30 کارخانه در سراسر جهان دارد و حدود 173 هزار نفر در آن‌ ها مشغول به کار هستند.

بخوانید و بدانید :  تاریخچه رشته ورزشی والیبال

سال 2020 در لیست ارزشمند ترین برند های خودرو سازی جهان، مرسدس بنز پس از تویوتا در جایگاه دوم و رقیب هموطن و دیرینه‌ اش  در جایگاه سوم قرار گرفت . باید گفت این شرکت و کمپانی از نظر میزان تولیدات نیز حرف اول را در آلمان میزند.

دلایل موفقیت شرکت بنز در چینود benz

شکست هایی که از دو متحد پیروزی آفریده :

اگر پیگیر اخبار این برند آلمانی باشید، متوجه این امر خواهید شد که آنها در حوزه ‎هایی نظیر فرمول یک، همواره یکی از مدعیان اصلی محسوب شده‎ اند. با این حال به نظر می رسد که تلاش های بنز برای تولید اتوموبیل های خودران به پایان رسیده است. شاید یکی از دلایل های این امر به خاطر سیاست قدیمی این شرکت است که براساس آن هرگز وارد رقابتی نخواهد شد که از به نتیجه رسیدن در آن اطمینان داشته باشد. درواقع به نظر می ‎رسد که بودجه این بخش قرار است که صرف اقدامات دیگری شود.

همچنین در این راستا ذکر این نکته فراموش نشود که شرکت دایملر به عنوان برند مادر بنز، از جمله سهامداران اصلی تسلا بوده و به نظر می ‎رسد که قرار است که نیاز آنها از طریق تسلا تامین شود.

دلایل موفقیت شرکت بنز در چینود benz

لوگوهای معروف مرسدس بنز :

همانگونه که می دانیم در دنیای کسب و کار، شرکت‌ها را با لوگوی آن‌ها می‌شناسند. شرکت بنز به‌عنوان یکی از شرکت‌های موفق در حوزۀ خودروسازی، از زمان تأسیس، لوگوهای مختلفی داشته است که عنصر ثابت در لوگوهای شرکت بنز، ستاره سه پر است. ستارۀ سه‌پر، نماد تسلط موتورهای بنز بر زمین، دریا و آسمان است. لوگوی بنز یکی از معروف‌ترین‌ها در بین لوگوی شرکت‌های خودروسازی می باشد . کمی بیشتر اگر بخواهید بدانید :

اولین لوگو در سال 1902 :

لوگوی اول شرکت مرسدس بنز به‌صورت لوگوتایپ طراحی شد. یک بیضی افقی و نام برند مرسدس با حروف انگلیسی اجزای متشکل لوگوی اول بود.

لوگوی دوم در سال 1909 :

لوگوی دوم برخلاف لوگوی اول، به صورت یک لوگوی تصویری رونمایی شد. اولین بار ستارۀ سه‌پر، در این لوگو استفاده شد. سادگی و ظرافت این طرح و رنگ طلایی آن، از ویژگی‌های اصلی دومین لوگوی مرسدس بنز بود.

لوگوی سوم در سال 1909 :

دراین باره می گویند در همان سال دوباره تغییر کرد. در این لوگو کلمه بنز در وسط قرار داشت و دو طرف آن با خوشه‌ های طلایی گندم احاطه شده بود.

لوگوی چهارم در سال 1916 :

ستارۀ سه‌ پر دوباره به لوگوی مرسدس بنز بازگشت. همچنین در حاشیه این دایره 4 ستارۀ دیگر هم قرار داشتند. در پایین دایره هم اسم (مرسدس) نوشته شده بود. رنگ‌ بندی این لوگو با قبلی‌ ها تفاوت داشت و جذاب دیده می شد.

لوگوی پنجم در سال 1926 :

پس از جنگ جهانی اول، پنجمین لوگوی شرکت مرسدس بنز، یعنی پس از یک دهه، رونمایی شد. در این سال شرکت دایملر و بنز با هم ادغام شدند و نیازمند لوگوی جدید برای فصل جدید فعالیت‌ های خود شدند .این لوگو از حالت چند رنگی درآمد و در طراحی آن از دو رنگ آبی ملایم و سفید استفاده شد ، لوگوی پنجم هم دایره‌ ای شکل بود که در دو طرف دایره، خوشه‌ های گندم اضافه شدند.

لوگوی ششم در سال 1933:

بنز لوگوی خود را ساده‌تر کرد. یک دایرۀ نازک و ستارۀ سه‌پر در وسط دایره به‌صورت کاملاً نازک و با ظرافت خاص، لوگوی شرکت مرسدس بنز شد.

لوگوی هفتم در سال 1989 :

پس از پنجاه سال، شرکت مرسدس بنز، لوگوی خود را دوباره تغییر داد ولی این تغییرات محدود به سه‌بعدی کردن ستارۀ سه‌پر و رنگ لوگو شد.

لوگوی شرکت بنز از سال 2008 تاکنون :

گرچه از سال 2008 تاکنون شرکت بنز سه لوگوی متفاوت داشته ولیکن این سه لوگو، تفاوت زیادی با هم نداشته‌اند. شاید این تغییرات فقط رنگ لوگو را شامل می‌شد. که در نهایت لوگوی شرکت به رنگ نقره‌ای درآمد .

تولید محتوا در چینود

 

 

مطالب مرتبط

 

بنر معرفی لینک چینود chinod link
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها