جاهای دیدنی مشهد

5/5 - (1 امتیاز)

به نام خدا

جاهای دیدنی مشهد :

همانگونه که می دانیم یکی از شهر های بسیار دیدنی و صد البته پر رفت و آمد در کشور ایران شهر مشهد در استان خراسان رضوی می باشد . این شهر پر جاذبه یکی از قطب های توریستی ، سیاحتی ، و زیارتی را در ایران شکل داده است . ما در چی تریپ می خواهیم شما را با جاهای دیدنی که شاید بارها به مشهد آمده باشید و بی خبر از کنارشان عبور کرده اید بیشتر آشنا کنیم تا اگر مسیرتان به این شهر افتاد که بهترین ایام عید سال و همچنین تعطیلات تابستان است یک سفر گردشگری پر جاذبه را تجربه کنید .  با ما همراه باشید

چیدون مشهد

تاریخچه مشهد :

می توان گفت عنوان توریستی ترین شهر کشور را از آن خود کرده است چرا که جز گردش گران داخلی سالانه میلیون ها گردشگر از کشورهای مختلف نیز به مشهد سفر می کنند . (همچنین نیمی از این شهرت بخاطر وجود پر برکت و مرقد امام رضا ( ع) است )  اهمیت اینکه در دوران حکومت افشاریان پایتخت ایران بوده هم بی تاثیر نیست که در این مورد جاذبه های تاریخی را در دل خود جا داده است .

چیدون مشهد

حرم مطهر امام رضا در مشهد :

می توان با احترام و افتخار از حرم مطهر امام رضا (ع) نام برد که یکی از مکان های زیارتی است که از دیرباز چون نگین انگشتری بر این شهر می درخشد . حرم مطهر امام رضا از مهم ترین بناهای تاریخی و مذهبی ایران به شمار می رود . که گفته می شود تقریبا هر سال بیش از 18 میلیون زائر از سراسر ایران و سایر کشورها برای زیارت امام رضا (ع) به مشهد سفر می کنند .این حرم شامل گنبد طلا ، گلدسته ها ، صحن ها ، مسجد ها ، ایوان و رواق و بست ها می باشد .

بخوانید و بدانید :  6 غذای محلی بریتانیا

مشهد مقدس

که هر روز گسترده تر نیز می شود شما در آنجا شاهد صحن هایی با معماری چشم نواز خواهید بود . همچنین در این مکان موزه ای به نام ( موزه آستان قدس رضوی ) وجود دارد که جلوه گر شش قرن  پیش است و تزئینات و معماری دوره اسلامی و از طرفی اشیای تاریخی آن نشان دهنده انواع هنر های دست ساز ساخته شده طی قرن های گذشته می باشد که قابل دیدن و تحسین هستند . و یک جای بسیار تاریخی دیگر اگر بخواهیم نام ببریم مسجد گوهر شاد در حرم مطهر است که بالغ بر شش قرن است که بابرجاست . ( آرامگاه شیخ بهایی دانشمند قرن دهم و یازدهم هجری نیز در حرم مطهر واقع شده است )

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد چینود

پارک جنگلی وکیل آباد :

یکی از جاهای دیدنی پارک جنگلی وکیل آباد می باشد که جزء گردشگران یکی دیگر از مناطق پر طرفدار در بین ساکنان مشهد نیز است . قدمت این پارک به 50 سال پیش بر میگردد و جز مناطق ییلاقی مشهد محسوب می شود که آب و هوای  آن به دلیل کوهستانی بودن منطقه اش همیشه خنک و سایه سرسبز درختان ریشه دار و کهنسالش میزبان مسافران و گردشگران است .( نکته قابل توجه گردشگران در باغ وحش وکیل آباد نیز با تنوعی از حیوانات مختلف روبرو می شوند که به بیش از صد نوع گونه تقسیم شده و بعضی از حیوانات بسیار نادر هستند .

پارک ملت مشهد چینود

پارک ملت :

باید بدانید که پارک ملت مشهد یکی از محبوب ترین  پارک ها در شهر مشهد است . چرا که برای لذت بردن از هوای زیبا، طبیعتی بکر و داشتن یک شهر بازی تفریحگاهی هیجان انگیز شده که دسترسی به آن با اتوبوس و مترو آسان است .

بخوانید و بدانید :  درک کجاست ؟

طرقبه مشهد چینود

طرقبه یک بیرون از شهر دلپذیر :

در هجده کیلومتری مشهر روستایی خوش آب و هوا که جزء مکان های پر تردد نیز محسوب می شود روستای ییلاقی طرقبه است که از مناطق گردشگری و یک مکان تفریحی می باشد . در آنجا رستوران هایی بسیاری میزبان مسافران و گردشگران هستند که از غذاهای سنتی  تا فست فودی و البته غذاهای پرطرفدار کبابی در آنجا یافت می شود که ما به شما شیشلیک را در آن مکان بکر و خوش آب و هوا توصیه می کنیم .

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

چینود
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مفیده

بازی حذاب هی دی
https://B2n.ir/haydayy

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x