بهترین خوراک و زمان صبحانه،ناهار،شام

5/5 - (1 امتیاز)

به نام خدا

بهترین خوراک و زمان صبحانه،ناهار،شام:

وعده های غذایی یک بخش یا مرحله از خوراک یا تغذیه می باشد که همه ما به آن نیاز داریم به ویژه که اگر دارای زمان خاص و غذای مناسب باشد ما در فودکافی می خواهیم بیشتر در این زمینه اطلاعات در اختیار شما خوبان بگذاریم پس مثل همیشه همراه ما باشید.

بهترین خوراک و زمان صبحانه،ناهار،شام

چرا صبحانه بخوریم:

می توان گفت هر یک از ما سه وعده غذایی اصلی در روز شامل صبحانه، ناهار و شام را به طور معمول در زمانی مشخص صرف می‌کنیم. که گاهی اوقات در روزهای تعطیل یا تعطیلات آخر هفته ممکن تغییری در این ساعات صورت بگیرد.گفته می شود زمان مناسب برای غذاخوردن به کشوری که در آن زندگی می‌کنید، بستگی دارد. با این وجود برخی قواعد پایه وجود دارند که همه می‌توانند مد نظر قرار دهند، همچنین یک توصیه کلی که در مورد زمان خوردن صبحانه مطرح است می‌گوید، بهتره در عرض یک ساعت بعد از بیدار شدن از خواب، صبحانه بخورید تا انرژی مورد نیاز بدن، بعد از یک شب چیزی نخوردن، تأمین شود.

بهترین خوراک و زمان صبحانه،ناهار،شام در چینود

فواید خوردن صبحانه:

چرا صبحانه با سلامتی، ارتباط نزدیکی دارد؟ چون ثابت شده که علاوه بر اهمیت دادن به محتوای صبحانه، مهم دانستن زمان خوردن آن هم در سلامتی مؤثر می باشد ،در این باره مطالعه‌ای که در سال 2013 انجام شد، زنان دچار اضافه وزن و چاق را به مدت 12 هفته، در دو گروه متفاوت قرار دادند. هر دو گروه، رژیم غذایی مشابه با کالری‌های یکسان را داشتند. تنها تفاوت این بود که یک گروه، صبحانه‌ی بسیار مفصل و شام مختصر می‌خوردند، اما گروهی دیگر، صبحانه‌ی مختصر و شام مفصل می‌خورند.سپس دانشمندان دریافتند گروهی که صبحانه‌ی مفصل خورده بودند در مقایسه با گروه دیگر، کاهش وزن بیشتری داشته و دور کمرشان هم کاهش سایز بسیار زیادی داشت.

تحقیق دیگری هم با تمرکز روی زمان‌بندی خوردن صبحانه انجام شد و نتیجه اینکه آن‌هایی که اصلی‌ترین وعده‌ی غذایی یعنی صبحانه را دیرتر می‌خوردند، در مقایسه با آن‌هایی که زودتر صبحانه می‌خوردند، بعد از 20 هفته، کاهش وزن کمتری داشتند.خوردن غلات شیرین صبحانه یا کیک و شیرینی، فواید خوردن صبحانه را به شما نمی‌رساند. به طور کلی مهم است که در هر زمانی از روز، غذاهای سالمی بخورید، صبحانه اهمیت بیشتری از این جهت نیز دارد.

صبحانه‌ای انتخاب کنید که شامل میوه، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین و چربی‌های سالم باشد.

چرا ناهار بخوریم:

طبق بررسی های علمی محققان تعیین بهترین زمان برای ناهار با درک اهمیت صبحانه در برنامه روزانه شما آغاز می شود، که گفته می شود چه بخواهید وزن کم کنید یا فقط بخواهید در طول روز انرژی بیشتری داشته باشید، صبحانه برای دفع گرسنگی شدید و تثبیت خلق و خوی شما در طول روز حیاتی است،پس در حالت ایده آل، باید چهار تا پنج ساعت بعد از خوردن صبحانه ناهار بخورید تا قند خون خود را ثابت نگه دارید،مثلا اگر ساعت هفت صبح صبحانه می‌خورید، ناهار را بین ساعت 11 صبح تا ظهر هدف قرار بدهید مناسب است

بخوانید و بدانید :  قلیه ماهی جنوبی

در نظر داشته باشیدیک میان وعده ساده و کوچک و مفید می تواند شما را تا آن زمان نگه دارد. میان‌وعده‌های ایده‌آل ترکیبی از پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها و چربی‌های سالم هستند، مانند یک سیب با یک مشت آجیل یا سبزیجات …پروتئین، چربی و فیبر سالم، سیستم بدنی شما را متعادل نگه می‌دارد تا دفعه بعد که غذا می‌خورید احساس گرسنگی شدید نکنید. برای وعده ناهار اصلی، وعده های غذایی غنی از همین مواد مغذی را انتخاب کنید تا رسیدن زمان شام احساس گرسنگی نداشته باشید، چراکه این کار به جلوگیری از افراط در وعده عصر کمک می کند.

بهترین خوراک و زمان صبحانه،ناهار،شام در چینود

فواید خوردن ناهار:

چرا زمان خوردن ناهار اهمیت دارد؟یک مطالعه در سال 2023 از دانشگاه نورث وسترن، غذا خوردن در یک محدود زمانی را در کانون توجه قرار داد و نشان داد که این کار می تواند به اندازه کالری شماری برای مدیریت رژیم غذایی موثر باشد.

غذا خوردن با محدودیت زمانی روشی می باشد برای برنامه ریزی وعده های غذایی خود، به گونه ای که تمام غذای روزانه خود را در یک بازه زمانی معین بخورید. این محدوده اغلب در بازه زمانی 8 تا 12 ساعته قرار دارد.دکتر شاینا الکساندریا، استادیار پزشکی پیشگیرانه در بخش آمار زیستی در دانشگاه نورث وسترن، خاطرنشان می‌کند که شمارش کالری اغلب منجر به خستگی از یک رژیم غذایی می‌شود، در حالی که غذا خوردن در یک محدوده زمانی ساده‌تر است،به نوعی همه چیز به زمان وعده‌های غذایی شما بستگی دارد. با تمرکز بر زمان غذا خوردن، به جای شمارش هر کالری، پایبندی به یک برنامه غذایی سالم می تواند بسیار آسان تر شود.

بخوانید و بدانید :  6 غذای محلی بریتانیا

بهترین خوراک و زمان صبحانه،ناهار،شام

چرا شام بخوریم:

باید بدانید که در سال 2006 تحقیقات دانشمندان نشان داد که بسیاری از بزرگسالان الگوهای غذایی نامنظم دارند. بیش از نیمی از 156 نفر در یک تحقیق در طول یک بررسی 15 ساعته یا بیشتر در یک روز به طور متوسط ​​غذا خوردند،بعضی از افراد ممکن است در ساعت 4 بعد از ظهر غذا خوردن را متوقف نمایند، در حالی که برخی دیگر ممکن است تا آخر شب به خوردن  غذاهای میان وعده علاقه مند باشند.

بنابراین، وقتی نوبت به زمان ایده‌آل برای خوردن شام می‌رسد، پاسخ ممکن است به اهداف شخصی مرتبط با سلامتی یا بیماری های فرد بستگی داشته باشد، پس آن را در نظر بگیرید ،برخی از مطالعات نشان می دهد که فرد باید آخرین وعده غذایی خود را قبل از اینکه بدن شروع به ترشح ملاتونین و آماده شدن برای خواب کند بخورد، چرا که مغز  شروع به ترشح ملاتونین در شب در پاسخ به تغییرات نور در ساعات شبانه روز می کند. این ریتم شبانه روزی بدن بسیار اهمیت دارد و ارتباط نزدیکی با تنظیم متابولیسم خواهد داشت.

بهترین خوراک و زمان صبحانه،ناهار،شام

فواید خوردن شام:

خاطر نشان می شود شام خوردن فواید زیادی برای بدن ما دارد و نمی توان هیچ گاه به طور کامل آن را حذف کرد اما مهم می باشد که چه مقدار شام بخوریم ، چه بخوریم و چه تایمی شام بخوریم. شام خوردن می تواند انرژی انتهای روز را برای شما فراهم کند،و همچنین لذت زیادی را به شما می دهد اما مهم ترین نکته این است که زودتر شام بخورید و توصیه می شود قبل از 9 شب بخوریم کیفیت خواب زمانی بهتر می شود که 2 الی 3 ساعت قبل از خواب شام خورده باشید زیرا هضم غذا زودتر انجام می شود و در طول خواب به بدن شما آسیب نمی زند.

سیستم گوارشی شما در این مواقع هنگام خواب به خوبی استراحت می کند و همچنین از بیش از حد خوابیدن شما نیز جلوگیری می کند، همچنین می شود اگر بین شام و زمان خواب احساس گرسنگی نمایید، انتخاب میان وعده های سالم را در صورت نیاز امحان کنید .

همچنین برای کاهش وزن، زمان‌بندی شام خوردن قبل از غروب خورشید ممکن بسیار مفید باشد، و حتی ریتم شبانه‌روزی بدن را مختل نمی‌کند.

تولید محتوا تیم چینود

چینود
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x